onsdag 19 november 2014

:: Adventskalender med påsar/ Fun tool ::

Today the post is in Swedish.

Jag är lycklig ägare av dessa två verktygen! Den ena visade jag igår och idag kommer nästa! 
Det är Gift Bag Punch Board från WE R memory keepers som jag visar idag.

 Det följer med steg för steg beskrivningar till båda verktygen som är lätta att följa då det är både text och bilder. Bestäm vilken storlek du vill ha på din påse och skär till en bit papper. Placera pappret kant i kant med start linjen. Min påse skall bli i storleken medium så jag bigar med verktyget som följer med på medium-markeringen lodrätt. Jag bigar också längs med den vågräta markeringen. Jag punchar det vänstra hörnet med den gula stora knappen.

 Nu flyttar jag pappret åt vänster och fortsätter att biga och puncha enligt markeringar och instruktionen.

 När jag är färdig har jag snibbar att skapa botten med. Jag har två långa och två kortare bitar som bildar lång och kortsidor på min påse. En bit behövs för att sättas omlott så påsen håller ihop.

 Vik till alla bigningar så att det är lätt att limma ihop påsen och du får snygga kanter.

 Börja med att limma långsidan och ta sedan botten.

Färdig påse! Det finns också en håltagning på verktygen om du vill använda snören eller band på din påse. Jag har valt att limma dit pappershandtag så jag gör inga hål i denna påsen.
Så här kan de färdiga påsarna till adventskalendern se ut! 
Om du vill köpa något av dessa två verktygen hittar du återförsäljare HÄR!


Inga kommentarer: